Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

söndag 2 november 2008

En bra dag

Idag har fröken Ida haft flyt.

Det knackade på vår ytterdörr (ante fick öppna för jag satt i underställ och käkade dumle) och där stod vår snälla granne från första våningen och bad oss att vara med i en reklam för något... telemarketinggrejs, så nu ska vi på fotografering imorgon bitti. Ante sprang runt och visste inte vad han skulle ha på sig medan jag funderade på vilka kakor man ska bjuda herrarna på. Livets små frågor där.

Förutom det har båda djuren tillfrisknat. Sangi fick något skit i magen så hon mådde dåligt i förrgår, medan Freja lyckades smaska i sig något skit som la sig fel i strupen så hon klöktes o hostade i en dag. Vi hade planerat att åka in med henne till djursjukhuset idag för att magen sa ifrån men hon lyckades hosta upp det tidigt tidigt imorse. Som tur var. Så idag har vi tagit det lugnt och knaprat lite torsk. Ja, de i alla fall. Jag blev bjuden på kinamat. Mums mums!

Sen såg jag en bra dokumentär av Jamie Oliver som lärde mig att glukosintolerans är ett förstadie till diabetes så jag ska iväg och ta prover tänkte jag, eftersom diabetes ligger i släkten och jag är en riktig gottegris tyvärr.

Ja, fortsättning följer. Ha en trevlig söndagkväll allihopa och ett speciellt tack till Malin som förgyllde min söndagskväll ) puss hjärtat

1 kommentar:

Anonym sa...

Puss! :D