Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

lördag 4 juli 2009

Fågelyra



Här händer det grejer!
Jag hade upptäckt någon form av falk här i området förra veckan, som igår visade sig vara en sparvhök! Den var mycket större än jag trodde (jag trodde att det var en aftonfalk) och flög annorlunda än en falk, så när jag sprang och kollade upp det visade det sig att den lilla pärlan var en hök. Det är inte varje dag man ser en sparvhök i Malmö höhö. Jag blev glad för hökens skull igår när den hade fångat sig en duva som den kunde ta hem och smaska på.

Själv matar jag och mange en liten fin kajfamilj och nu har vi även fått besök av en relativt tam liten gråsparv.
Den har upptäckt att om den flyger och sätter sig på taket när den ser mig så får den en bit bröd MED SMÖR PÅ!
Jesus ja. Lyckan skiner här i Malmö och alla fåglarna verkar ha det bra.
Freja är sur som inte får sina brödbitar ifred (särskilt nu när det är lördagsgodis med smör på brödet)
och smyger ut ibland och tuggar i sig några av bitarna när hon tror att jag inte kollar. Lilla livet.

Nej, nu blir det att gå ut på balkongen och spana efter min lilla sparv. Den ska nog komma snart.
Kvällen bjuder på middag med morsan, Anders och Magnús på Vegegården. Nom nom nom.

Inga kommentarer: