Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

torsdag 28 oktober 2010

Vadan detta, staten?

Varför är det så att när det ska diskuteras skatter och annat, som om Reinfeldt vore någon som slitit sig loss från staben hos prins John i Robin Hood, så finns Moderaternas kommentarer överallt. Ögonen svider och när man blundar ser man dollartecken och stora blå M överallt.
Nu behöver dock Sveriges tredje största stad bli sedda och känna att vi har lite stöd, men stadsministern finns ingenstans i närheten. Är han rädd för att bli skjuten eller är det limousine-turen från Sturup till Polishuset som tar för lång tid? Jag har tappat bort mig totalt i det här. Vart fan är våra ledare när vi hade kunnat behöva dem, åtminstone bara symboliskt. Nu röstade inte jag på vår nuvarande stadsminister och har aldrig haft särskilt mycket förtroende för honom, bland annat med tanke på böckerna han har skrivit som t. ex Det sovande folket och Nostalgitrippen där han verkade vilja bli känd med hjälp av lite förtal.
Hursomhelst. Vart är du, stadsministern? Säg åtminstone vart du gömmer dig och varför, så slipper jag sitta och fundera.
Det kanske är som han skrev i Det sovande folket : "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd."
Tack för stödet, hörredu. Jag tror att jag hellre letar tröst hos vår älskade Dallas.

Inga kommentarer: