Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

tisdag 6 december 2011

Julklappar och födelsedagspresenter

Om två veckor fyller jag 25 år. Det är jul på gång och jag vet att många stressar med att köpa presenter och komma på vad man ska handla till den andre för att visa sin uppskattning.


Som vanligt vill jag hellre ha donationer gjorda i mitt namn än saker inköpta bara för sakens skull. Det må verka lite tråkigt att sätta in pengar i någon annans namn men i mitt fall är det alltid uppskattat. 


Här finns några organisationer jag stödjer som hade behövt lite bidrag för att kunna göra mer skillnad i världen :

Deltastiftelsen - sjukvård för gömda flyktingar i Skåne


Barnkraft- mot sexuella övergrepp på barn

Trasdockan - Mot våld och sexuella övergrepp på barn


Individuell Människohjälp


Asylgruppen Lund 


Maskrosbarn är en förening som stödjer barn som har föräldrar som missbrukar eller lider av psykisk ohälsa


Ingen Människa Är Illegal


Vi som mist någon mitt i livet


Amnesty


Skånes Stadsmission







Ifall man inte vill donera pengar utan handla något finns det alltid saker man kan handla där man samtidigt bidrar till något bättre, så här lyder några förslag på sidor värda att kika på:

Inga kommentarer: