Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

söndag 6 maj 2012

15 minuter

Kung Kodum - 15 minuter  (låtlänk)





Javisst jag fattar att till syvende och sist
vill alla synas, varenda kontorist
men när jag slår på TV'n då blir jag ändå pissed
det är en silikonbimbo, nynarcissist
men det underhåller massan
och ger nya klirr i kassan
spä ut vardagstristessen
med pressen från veckopressen
och sexstressen från Expressen.
de ska vrida och vända på skvaller och bända
på sanningen så någon jävel blir offentligt skändad
de har satt respekten sist på sin agenda
samma låga nivå som skiten TV5 brukar sända
och den drömmen gör så många bländade
hellre ökända än oigenkända
hellre än att vara som var och en och varenda


några nya stjärnor är tända
några väntar på det ska hända, några vill återvända
och några är redan brända


några nya stjärnor är tända
och tuttarna är fyllda och musklerna spända
och några är redan brända


Vi vill gärna se ett bländvitt leende
men orkar inte höra när du öppnar truten
jag har bättre koll på vem som knullar i tv
än vem som fick stadsministern skjuten
nu sitter jag här igen med blaskan
jag bara läser när jag väntar på min pizza
och undrar vem fan är de där mingelpersonerna
och kändisen som gör bort sig på Ibiza?
Inne/ute-listor med dissade, hypade artister
för alla trendfascister
dokusåpadeltagarnas tvister
gör mig dum i huvudet som om jag sniffar klister!


några nya stjärnor är tända
några väntar på det ska hända, några vill återvända
och några är redan brända


några nya stjärnor är tända
och tuttarna är fyllda och musklerna spända
och några är redan brända

Inga kommentarer: