Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

fredag 22 april 2011

Jag låter inget hat slå rot

Favoritinlägg i repris (från Facebook)

Till rasisterna

En tavla blir inte vacker om du målar den med en färg, så varför är vi vackra svarta människor eller vita.
Jag är beige o brun o blå o grön o svart o vit o röd om man kollar ordentligt. 
Det känns så fruktansvärt idiotiskt att döma ut personer utifrån faktorer vi inte kan styra över.
Jag har inte haft chansen att välja vilket kön, vilken hudfärg eller läggning jag föddes som, inte heller vilken religion jag föddes in i.
Vad jag har valt är mina åsikter om mig själv och om andra.
Sitta med skor som är tillverkade i Indien och kläder tillverkade i Kina
med parfym från Frankrike och hårfärg från Tyskland.
Koka ris från Thailand, tillsätta vitlök från centralasien, paprikor från Spanien och gurkor ursprungligen från Indien vid sidan om.
Sitta i en vackert inredd lägenhet med afrikanska masker och persiska mattor, danska fåtöljer och marockanska lampor
och klaga på mångkulturen.
Med kaffe ursprungligen från Afrika, socker ursprungligen från Kina/Indien och kakao ursprungligen från Venezuela har det skapats många fikapauser där man kan diskutera invandrartätheten i förorterna. Jag gratulerar er för er dubbelmoral.
Om inte för ursprungsländerna gällande mat, kläder och inredning
så för att anamma en tysk ideologi för att lyckas bevara Sverige svenskt.
"The only thing that should be sorted by colour is laundry"

1 kommentar:

Martina sa...

haha va bra skrivit!!