Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

söndag 10 april 2011

Det där med slöjor

Idag befann jag mig i en diskussion om huruvida Niqab borde vara förbjudna eller inte.
Det är en intressant debatt att sätta sig in i och som vanligt vill jag visa på några exempel.

Först och främst vill jag poängtera att jag varken försvarar eller fördömer användandet av Niqab, alternativt Burka - utan vad jag vill diskutera är när samhället bestämmer vad personer inte får gå klädda i.


Här finns lite alternativ på diverse klädstilar:




och slutligen lite modestilar:





Vad jag vill säga är att det finns så många klädstilar där man täcker delar av ansiktet, inte bara inom Islam. Jag kan fortsätta i absurdum med kirurger, austronauter, protesterare, svartrockare, helkroppstatuerade, shaft med hoodie osv osv men jag tycker att jag har bevisat min poäng. Ska man förbjuda en sak bör man överväga att förbjuda resten, annars blir det inte längre en fråga om huruvida man ska se en persons ansikte eller inte utan om religion.

Jag kan tillägga att jag föredrar en Chador framför popikoner som Christina Aguilera:





Hade jag fått välja hade jag personligen alltid burit en Hanfu :)

Inga kommentarer: