Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

måndag 27 oktober 2008

Tentadags

Idag har vi tenta i Orginalproduktion. Det känns både bra och dåligt. Bra för att jag kommer ihåg en massa saker och jag klarade av exempeltentan här hemma utan fuskpapper, dåligt för att jag suger allmänt på sånt här. Det känns alltid som att man har läst fel kapitel så sitter man där och kallsvettas (vilket var just det som hade hänt mig en gång när jag hade tenta i sociologi, kul).

I övrigt så har vi ett 08-nummer som går till en säljavdelning som har ringt oss två gånger om dagen i över en månad nu. När jag var säljare så fick vi bara ringa samma nummer högst 20 gång och när vi var telefonintervjuare hade vi 11 eller 17 försök på oss, men dessa ger sig aldrig. Jävla idioter. Envis som man är vägrar man svara även när de ringer oss för sin fyrtionde gång.

Igår hade jag namnsdag men fick ingen kaka, och även om jag klagar om det här till tillräckligt många människor vill jag ändå att världen ska veta hur fel allt blev söndagen den 26e oktober. Vilket båg, ingen kaka på sin namnsdag! Bah. Får köpa mig en tröstkaka idag efter tentan. Jag förstår inte hur vissa kan sitta där i alla fyra timmarna och kämpa med provet, men det är väl för att jag är en så jäkla stressad människa som bara gör nåt så får det vara så! Idag ska jag dock försöka bryta mitt kvicka tempo och läsa igenom tentan efter slarvfel. Man har inte råd att bli underkänd för att man skrev kräm i stället för skärm. Inte för att man kanske hade blivit underkänd för det men ändå!

Wish me good luck

Inga kommentarer: