Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

torsdag 12 februari 2009

Klap i

"Volym, härliga lockar och glamour så det skriker om det. Ruskigt snygg frisyr som egentligen inte kräver speciellt mycket arbete. En bra locktång, alternativt papiljotter, plus en fintandad kam till själva tuperingen och avslutningsvis en hårspray med maximal fixering"
Så stod det på en stylist-blogg när jag letade efter någon kräm till håret. Jag förstår mig inte på ambitiösa kvinnor som vill ha snygga frisyrer. Eller jo, jag förstår att man kan vilja ha en snygg frisyr men stå med tio olika stylingprodukter, en plattång, en locktång, en hårfön och speciella kammar och papiljotter gör mig matt bara av tanken. Jag borstar knappt ens håret. I brist på idéer kring vilken frisyr jag ska skaffa mig så är jag på jakt efter en kräm som framhäver mina lockar. Mycket praktiskt med några lathetspoäng vid sidan om. Passar mig utmärkt.


I övrigt satt jag och funderade. Jag hör hur förvånade ni blir, mina läsare, men ibland så funderar till och med analytikerna!

Alltså. Den 14e februari så SKA vi älska varandra. Jag tror jag har missuppfattat det här landets ambitioner egentligen. Vi har en dag för mor, en för far, en för respektive, en för barnen etc etc. Men varför? Ska man inte älska alla varje dag? Inte springer jag och köper rosor för att affärerna har satt upp några skyltar där det mer eller mindre står "KOM OCH KÖP VÅRA ROSOR DIN DUMME JÄVEL! DE ÄR JU DUBBELT SÅ DYRA IDAG, KOMSI KOMSI". Det känns som att det är någon som kom på den briljanta idén att göra den fjortonde februari till någon kommersiell smörja och glömma vad det egentligen är som det hela handlar om, vilket är en kärleksfull gest och inte att ge varandra gåvor.

Wikipedia skriver följande:

"I Sverige har firandet av S:t Valentin och Alla hjärtans dag inte förekommit i någon större utsträckning förrän på 1960-talet, då det lanserades av kommersiella skäl och genom amerikansk kulturell påverkan. NK-varuhuset försökte lansera seden, men det tog tid innan firandet blev mer än det hjärtformade gelégodiset. Under 1990-talet tog dock firandet fart (kanske som en följd av uppmärksamheten i skolorna) och har funnits sin plats som Alla Hjärtans dag i den svenska högtidskalendern.

I Japan är det vanligt förekommande att flickor ger "tyckaomchoklad" och "pliktchoklad" till vänner och pojkar de tycker om. Detta i sin tur medför att pojkarna förväntas ge tillbaka något den 14 mars på "White day". "


Det bästa jag läste som gjorde att jag skrattade högt var följande, som jag tycker summerar ihop vad alla hjärtans dag står för idag:


"Absolute Alla Hjärtans Dag är ett samlingsalbum som gavs ut av musikförlaget EVA Records den 24 januari 2007. Temat är kärlek, och lanseringen skedde inför alla
hjärtans dag.
"



Ahahahahahhahahaha! :D Aja.

Jag känner mig älskad som det är.
Behöver ingen speciell dag att få det bevisat för mig på, hoppas att ni läsare känner detsamma.



p.s
Jag minns förresten att jag mer eller mindre har planerat något med någon, angående någon klubb som ska öppna... Dock minns jag inte vilken klubb, vilket datum eller med vem jag har planerat att gå dit med, så om någon känner sig träffad - hör av er så drar vi dit till det där stället jag föreslog!

1 kommentar:

emeliten sa...

hallå! tänkte tipsa om en kräm som är riktigt bra för att få lockarna på plats, utan locktång och skit! jag har själv väldigt lockigt hår, men det blir lätt krusigt om jag inte har nån kräm i...
så mitt tips till dig är l'oreals tec hairmix spiral splendour. (http://www.shop.edirectory.co.uk/lookfantastic/1669/mia/d/loreal+professionnel+tecni+art+hairmix+spiral+splendour/pid/3970815) finnas att köpa hos de flesta frisörer tror jag. kostar runt 150:- och uppåt, men det är det lätt värt enligt mig. :)

mvh emelie