Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

måndag 6 april 2009

Ja jisses



Här sitter man försjunken framför datorn med så mycket papper framför sig att man hade kunnat starta en Valborgsbrasa utan några som helst problem.
Jag söker jobb för fullt idag och ringer runt till jobb jag sökte för några veckor sen men än så länge ser det relativt dystert ut. Det är dock roligt att läsa alla olika tjänster jag har sökt under en månads tid. Bland min fina hög finns här titlar som "värderingsassisten, administrativ assistent, orginalare, handläggare, utvecklare/designer av webb, informatör" etc etc. Låter relativt tjusigt om jag får säga det själv.

Till min hjälp har jag en jobbcoach som försöker ge mig tips på jobb jag kan söka och hur jag kan gå tillväga, mycket intressant om jag får säga det själv. Dagens projekt är att sökajobb, ringa runt och ge mig in i ett stort häfte jag har om hur man söker jobb i Danmark och vad man ska tänka på med facket, personnummer och liknande. Relativt intressant får jag säga!

Snart blir det dock paus med några arracsbollar och lite sol.

Inga kommentarer: