Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

söndag 14 juni 2009

Tommy Emmanuel



Jag satt och zappade bland mina fem kanaler igår när jag såg Tommy Emmanuel uppträda live på Center Stage med sina grymma akustiska gitarrer. Vilken man! Han är så stor, känd och omtyckt och ändå verkade han vara vilken man som helst som kunde ha med en stor bit humor i sitt uppträdande och var absolut magnifik på scen. Han jobbade mycket ideellt i Afrika och berättade mellan låtarna om vilka personer som inspirerat honom till de olika tonerna och att han dedikerade låtarna hit och dit. Det var en underbar upplevelse och jag hoppas att ni kikar på hans grejer på youtube om ni vill se en man använda sin akustiska gitarr som gitarr, trumma och en massa annat.

Särskilt låten "Mombasa" tog mig. Den var riktigt fräck. Så tack till Tommy och tack till mina sinnen.

Inga kommentarer: