Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

söndag 4 april 2010

Amici

sitter och lyssnar på en låt på repeat. Jag vet inte om det är slagkraften i rösterna, den vackra musiken eller att jag känner igen låten men den gjorde ett starkt intryck på mig. Tacka vet jag musik, den hjälper till med att hitta känslorna. Låten heter Zadok the priest som är en gammal Händel-klassiker, framförd av Amici i detta fallet. Supermäktig :)
Jag börjar se fler och fler vårtecken och solen har äntligen börjat sträcka på sig ordentligt. Freja ockuperar den delen av lägenheten där det finns solstrålar och flyttar sig troget med ljuset och värmen. Hon är så fin.

Jag har laddat upp inför eventuella vårkänslor genom att låna ett tiotal diktsamlingar av kända poeter, bland annat en av mina favoriter Eeva Kilpi.

"Vi har inget skydd mot kärleken
inget skydd mot livet,
inget skydd mot döden,
inget skydd.
Så skyddslösa är vi.
Det ligger nästan något storslaget i det. "


och min personliga favorit:


"Säg till om jag stör",
sa han när han steg in,
"så går jag meddetsamma".
"Du inte bara stör",
svarade jag,
"du rubbar hela min existens.
Välkommen."

Inga kommentarer: