Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

lördag 10 april 2010

Lördagsäventyr



Dagens uppdrag var att cykla och handla lite inför lunchen.

På grund av sömnproblem som gjorde att jag kände mig som en cancerpatient när jag kollade mig i spegeln funderade jag över vilken butik som var mest passande att åka till för att slippa göra av med för mycket energi. Plan A var en butik en bit bort som jag kunde cykla till, men hela affären är som en lång korridor där allt man behöver är längst bort. Det är nästan så att det står folk och delar ut vatten i plastmuggar när man är halvvägs, därför behövdes det en plan B. Plan B var att åka buss till en större affär, men då gick jag plus minus noll med mitt pantkvitto - dessutom hade det tagit längre tid.

Resultatet blev plan C, en närliggande butik. (superintressant jag vet). Jag cyklade dit med Freja medan solen smekte oss på kinderna, och sprang in i butiken i kanske fem minuter eftersom jag hatar att lämna min lilla tjej utanför butiken. När jag kom tillbaka hade någon parkerat sin stora Rottweiler en meter från Freja. Hunden stod och morrade och skällde och Freja såg livrädd ut. Hon praktiskt taget kastade sig i famnen på mig, och jag fick skjuts hem av min nyrekryterade draghund.

Nu är vi hemma och njuter av solen. Freja har lagt sig för att sola på balkongen och jag sorterar i datorn.
Ser fram emot lite sömn inatt. Hoppas alla är ute och njuter av solen.

Inga kommentarer: