Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

onsdag 5 maj 2010

Ibland börjar jag undra

Läste ett citat idag som fick min rynka i pannan att bli lite mer permanent:

"Tidelag betyder sexuellt utnyttjande av djur. I Sverige var det dödsstraff på Tidelag fram tills år 1864. 1864-1944 vart det straffbart med tidelag, men när man 1944 avskaffade lagen mot homosexualitet så tog man även bort lagen mot Tidelag. Idag är det alltså lagligt att våldta djur, så länge dem inte får bestående skador av det. "

Varför tog man bort lagen mot tidelag samtidigt som man tog bort sjukdomsförklaringen kring homosexualitet? Det finns ingen parallell mellan de två lagarna, tack och lov. Förhoppningsvis var det bara en slump, men jag blev lite konfunderad. Kan vara värt att kolla upp.




I övrigt är jag glad för de vänner jag har och de nya vännerna jag har fått. Jag har tre eldsjälar på Facebook som förgyller min tillvaro, Mette, Madeleine och Rosi.
Grattis till Rosi som fyller år idag :)

Inga kommentarer: