Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

söndag 8 augusti 2010

Tova

Idag är det Tovas födelsedag. Tova var min själsfrände. Hon var mer än en katt för mig. Jag har varit utan henne i fyra år men det går inte en dag utan att hon finns i mina tankar. Jag trodde att saknaden skulle lägga sig efter ett tag, men den kommer nog alltid finnas kvar. Ett litet hål i hjärtat men samtidigt tackamhet över att få ha varit en del av hennes liv den korta tiden som hon fanns här nere på jorden. Precis som alla andra av hennes födelsedagar så regnar det ute.
Min fina Tova. Jag älskar dig så. Jag saknar att sova med dig, du kunde inte sova utan att ha din tass i min hand. Du var min ängel, min prinsessa och ingen kommer någonsin kunna ta din plats i mitt liv. Jag hoppas att du äter aprikoskräm med grädde uppe i ljuset. här nere på jorden faller regnet som om någon sörjer med mig. För tro mig, jag sörjer dig. Jag är inte givmild nog att vilja ha dig någonannanstans än i min famn. Förra året hittade jag ett av dina hårstrån och var nästan i sjå med att rama in det, bara så jag kunde få ha kvar en bit av dig. Ikväll ska jag tända ett ljus för dig och titta på gamla filmer med oss två. Jag saknar dig så, Tova. Jag kommer hem en dag i framtiden, tills dess får du ta hand om dig. Matte älskar dig.

Inga kommentarer: