Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

fredag 25 september 2009

Förvirring råder



Idag var jag hos en dietist och bad om råd.

Mitt dagliga kaloriintag ligger på runt 4500-5000 och med tanke på att man behöver 30 kalorier per kilo kroppsvikt så hade jag klarat mig på mycket mindre. Enligt dietisten borde jag ha gått upp ett kilo varannan dag de senaste tre veckorna så för tillfället verkar jag nästan vara ett medicinskt mirakel. Det hade varit kul om jag hade gått upp i vikt samtidigt, men nej. Nu har jag fått i hemläxa att inte äta två dl fett per dag utan mer ost, fisk och behålla mitt glassintag på ett paket per dag. Då ska jag enligt dietisten gå upp ett kilo i veckan så nu, kära läsare, får ni hålla tummarna för mig.

Här ska vi gå upp upp upp!

Inga kommentarer: