Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

tisdag 22 september 2009

Jag orkar inte




Jag tittade i några damtidningar häromdagen och blev förundrad över alla signaler som sänds ut.

På den ena sidan är det en hobbyanorektiker med ett kilo smink och ett kilo hårspray som ska visa upp en klocka.
Det känns inte som konst över huvud taget. Varför behöva en modell för att visa upp en klocka?
Hursomhelst, på nästa sida finns där en artikel om hur du skaffar dig bättre självkänsla. Artikeln drog inte upp den mest uppenbara faktorn som hade varit att slänga ut tidningen genom fönstret, utan den drog upp alla gamla klyschor som man inte längre reflekterar över.
I nästa del skrevs det ivrigt om vilken hudlotion som var bäst för din hy, för att få hyn att se "ung och spänstig" ut. Jag förstår inte hur en tidning där man, inte ens subtilt kan tilläggas, ständigt påpekar att du som läsare inte duger som du är, fortfarande kan få prenumeranter.
Hur tröga är vi egentligen som läsare? Prenumerera på en tidning som kränker oss som individer bara för att få handfasta tips om hur man förför sin respektive och vilken epilator som har säsongens färger.

Nej fy fan säger jag. Du duger bra som du är, kära läsare. Du behöver ingen lotion för att jag ska tycka om dig

Inga kommentarer: