Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

onsdag 12 januari 2011

Ljudböcker och scrapbooking

Jag har insett att ibland orkar man inte sitta och pyssla på en yta som är en halv kvadratmeter ifall man är utav min konstnärsnatur. Jag behöver egentligen ett helt golv där jag kan sitta omgiven av penslar, papper, skisser och musik. I den här lilla lägenhet är dock det scenariot snarare en dröm. En väldigt fin dröm dock.


I stället för organiserat kaos har jag de senaste dagarna pysslat på datorn, i form av digital scrapbooking (jag gillar inte det svengelska ordet, finns det verkligen inget bättre alternativ?) i mitt kära Photoshop med hundratals mallar och idéer. Eftersom jag inte riktigt kan pyssla utan att göra något vid sidan om har jag, lite sent måhända, insett det fantastiska fenomenet ljudböcker. Igår lyssnade jag på en bok av och med Ellen Degeneres, en underbar kvinna. Idag har jag lyssnat mig igenom närmre 35 kapitel ur Robert Gustavssons självbiografi. Det är väldigt intressant att få ta del av en främlings liv på det viset, och märka att man har visst skaffat sig en väldigt specifik egen bild av personen i fråga - som oftast inte stämmer överens med verkligheten. Vilket liv han har levt, jag avundas inte honom. Båda två har varit mycket intressanta hursomhelst, och pysslandet är givetvis alltid kul.






Imorgon ska jag äntligen träffa Benny igen efter att han har haft välförtjänt julledigt. Det ska bli så skönt att få prata av mig. Stackars Benny kommer få muta bort mig ur rummet när klockan slår prick.

Inga kommentarer: