Ute efter ett särskilt inlägg?

Kritisera ständigt media.

lördag 24 januari 2009

Idag har varit en väldigt annorlunda dag, det må jag då säga!

En gammal bekant jag inte träffat på två år kom på fika och vi diskuterade allt från hundar till John Cleese över en kopp kaffe respektive saft. Hur trevligt som helst :)

Senare träffade jag en fikagenerös Pidde och hans kompanjon Jens, vi hade trevligt mitt i all cynism och djupa diskussioner om silverfiskarnas vardag. När vi satt på bishops Arms upptäckte jag att en bartender var slående liknade Aaron i Reel Big Fish och i stället för att slå det åt sidan så gick jag fram och bad om att få ta en bild. Dagens impulsivtet, javisst! KÖR SOLEN KÖR!

På vägen hem fick jag se en liten kärlekshandling som gjorde mig glad. En kvinna satt på bussen och jollrade åt en bebis och sträckte ut handen varpå bebisen gjorde detsamma och i den sekunden som deras fingertoppar möttes såg man ett liten glimt i kvinnans öga. Jag blev rörd där får jag erkänna, att något så litet kan bli något så fint.

I övrigt flyter allt på som det ska, förutom ekonomin! Den har dock inte hindrat mig förut så oroa er inte. Även om bidrag mottas med största tacksamhet ;) Funderar på att sälja min konst till diverse skumma sidor och se om någon vill ha något. Har ni tips så vet ni vart jag finns.


Dagens ord kom vid två olika tillfällen idag, så ni får stå ut med två olika uttryck:

Fjällrävenman (-eget)
Myspysfascister (- Pidde)


Dagen avslutas med Bob Dylan - Like a Rolling Stone
och trevligt sällskap

Inga kommentarer: